Vilket är det mest prisvärda sättet att flytta en lägenhet med ett sovrum över landet?

Majoriteten av individer väljer att få ut det mesta av flyttare när de flyttar med en enorm hushållsenhet. Det har precis blivit enklare att få långväga överföringsföretag att hantera flyttprocessen åt dig. De flesta av oss har bestämt att vår tid är mer nödvändig än att spara pengar på flytttjänster. Det finns ett stort antal erbjudanden på webben för skiftande företag. Det blir så mycket lättare att få billigare offerter. Priserna på flytttjänster kan sänkas genom att veta hur du ska ordna ditt hem för de överlåtande företagen. Om deras kan vara en överdriven mängd stora. Tyngda saker som du helt enkelt inte vill ta sedan lämna dem bakom sig. De flesta flyttfirman använder vikten som en viktig komponent när de tar fram en offert för din nuvarande överföring. Du kan se hur enkel hushållning kan minska dina avgifter.

Lokala strejker utgör den överväldigande majoriteten av individer som flyttar varje år. Baserat på Zillow-analys flyttar 57 % av bostadsköparna som också marknadsför ett hus inom samma metropol och 86 % flyttar inom samma delstat. För lokala strejker betalar du vanligtvis en timavgift som inkluderar en lastbil och två flyttare. Ju större din bostad är, desto längre tid tar din överföring. I linje med Zillows forskning betalar säljare en median på $475 till professionella flyttare för inhemska flyttningar. Överväg dessa uppskattningar från HomeAdvisor. Hur långt i förtid bör jag e-bok lokala flyttningar? Observera att de flesta individer flyttar mellan maj och september, så du måste e-boka dina flyttare minst fyra veckor i förväg. Ju tidigare du guidar, desto mer till synes får du den dag och tid som fungerar bäst för dig, och desto extra verkar du få ett skickligt team. De billigaste dagarna att manövrera är måndag-torsdag. Inom lågsäsongen (oktober-april) kan du vanligtvis e-bokförflyttare med bara en till två veckors upptäckt.

Börja med de föremål du sällan använder. Det innehåller alla de speciella prylarna som inte ofta ser dagens solsken eller det fördelaktiga porslin som bara kommer ut vid speciella tillfällen. Du kan packa dessa sällan använda föremål cirka tre veckor eller mer innan din överföring. När du är ute i ungefär en vecka, börja packa ihop resten av köksutrustningen. Ta några engångsartiklar att använda till måltider när du packar din disk. Lämna bara det väsentliga ute på denna nivå. Avsluta med maten och andra kvarvarande föremål dagen eller dagen tidigare än flytten. Håll bara borta föremål du definitivt vill ha. Grytor och stekpannor är hållbara med nonstick-pannor som vanligtvis håller i cirka 5 år. Den hållbarheten betyder att de till synes kommer att ta sig till din nya bostad i ett enda stycke, men det finns särskilda problem när man ska ta reda på hur man packar grytor och kastruller. Om du låter kastruller och kastruller komma i kontakt med varandra rakt, kommer de att gnugga ihop och utlösa repor.

Kontakta allmännyttiga företag omedelbart så snart du undertecknar det helt nya hyresavtalet och har avsiktligt ditt inflyttningsdatum. Låt dem veta att du kommer att flytta in och planera i förväg om du behöver vara på plats för leverantörer som kabel- eller internetinstallation. Ditt nya boende i Chicago kommer inte att vara särskilt ombonat utan energi eller internet, så det är bäst att inte försvinna dessa problem olösta. Elektricitet och kabel/nät är de två mest typiska verktygen i Chicago som hyresgäster måste placera under sina egna namn när de signalerar ett hushyresavtal som ett resultat av att många lägenheter i Chicago inkluderar vatten och värme med hyran, men det är inte universell på alla sätt. Läs hyresavtalet noggrant. Ring allmännyttiga företag i förväg. Att flytta från din lägenhet kan vara ansträngt och dyrt i sig, så varför ta itu med den extra huvudvärken med att transportera mat som borde kylas? Fyll inte på matvaror den vecka du ska flytta. Tina frysen inte mindre än någon gång innan du flyttar och låt den skölja upp all överflödig vätska och torka av kylens insida. Istället för att slänga ut oanvända måltider och andra föremål som inte kommer att följa med dig till din nya bostad, överväg att donera oförgängliga prylar till ett matskydd i området. Det finns till och med välgörenhetsorganisationer som kan ta ömtåliga prylar. Använd dem omedelbart i samhällen med knappa måltider. Fråga fastighetsförvaltningsbolaget eller din hyresvärd i händelse av att de arbetar med någon av dessa välgörenhetsorganisationer. Du kan när som helst föreslå att de börjar donera till en i ditt grannskap i händelse av att de inte redan gör det.

Märk tydligt varje kartong på alla sidor med det avsedda rummet, en kort innehållsförteckning och angivande av ömtåliga föremål. Överväg att göra ett detaljerat lager eller kalkylblad med numrerade papperskorgar, så när det är dags att packa upp behöver du inte gräva i flera papperskorgar för att hitta det du behöver. Om du är en typ av färgkodande individ, bör du använda denna strategi lika snyggt och tilldela varje rum en nyans. Detta tillvägagångssätt kan till och med visa dig hur du håller koll på problem under flytten. Det finns inget trevligt med att behöva något. Att ställas inför ett rum fyllt med oidentifierbara behållare. 7. Demontera försiktigt. Du kommer att behöva sätta igen kollektivt allt du tar isär, så var försiktigt notera hur möbler matchar kollektivt. Lägg skruvar och annan hårdvara i en plastpåse och tejpa fast den ordentligt på möbeln. Märk bagaget ifall det ramlar av under överföringen. När du packar elektronik för en flytt, använd etiketter på varje kontakt och tabilder för detaljer där varje sladd ska fästas.